Vols estar al dia?
Subscriu-te al butlletí per rebre totes les novetats via mail
Parla amb nosaltres
missatges SMS:
93 210 86 27
Telèfon:
93 210 55 30
Ponència: Reformes recents i reformes imminents en matèria de treball de les persones ambdiscapacitat: agències de col·locació, jubilació i relació laboral especial, a càrrec de Ricardo Esteban, Professor titular de Dret del Treball i de la Seguretat Social a la Universitat Autònoma de Barcelona.
Ricardo Esteban: "El dret necessita d'una certa estabilitat i en els darrers temps no n'hi ha. L'exposició pretén abordar tres fases: una reforma ja aprovada (decret de regulació de les agències de col·locació); la segona, la reforma general de la jubilació i finalment, la tercera part, parlarem de la reforma laboral previsible.
Règim jurídic de les agències de col·locació. Què implica la reforma de les agències? la reforma no suposa un canvi molt determinant, s'intueix la pretenció d'un major control de l'activitat intermediadora. També més control en la intermediació dels portals a internet. La intermediació que es fa per entitats sense ànim de lucre, en el teixit associatiu en matèria de discapacitat en feien sense la constitució d'agències de col·locació. Qualsevol entitat que tingui un suport material i humà s'hauria de constituir com a tal, per aquí va la Reforma.
Intermediació és la posada en contacte entre ofertes i demandes, l'orientació, informació i selecció. Es pretén que les agències de col·locació tinguin com a requisits: gratuïtat en la prestació dels serveis, garantir els principis d'igualtat i sense prejudicis discriminatoris. L'agència no ha de tramitar ofertes discriminatòries- S'obliga a que desenvolupin plans per a col·lectius prioritaris, entre els que hi ha el de les persones amb discapacitat.
S'exigeix una solvència tècnica suficient de les agències, de recursos humans, d'instal·lacions i el decret assenyala que es tindrà en compte l'experiència d'intermediació i de gestió de recursos humans.
Si es desenvolupa activitat en el marc d'un conveni de col·lobaració, amb uns indicadors exigibles, amb mitjans humans dedicats, seria una activitat gratuïta per a tothom, no es podria cobrar ni a empresaris ni a treballadors.
Reforma de la jubilació.
avantatges: quoficient reductor del 25%, vol dir que si una persona ha treballat deu anys amb una discapacitat de 65%, a aquests deu anys li apliquem el percentatge del 0,25 anys i mig que pot anticipar la seva jubilació. Edat de jubilacio de referència són els 65 anys la persona es podria jubilar amb 62,5 anys.
Remarcar que la reforma laboral està en un estat levitatiu, però el govern té l'obligació de dur-la a terme i es vol millorar en la qualitat de l'ocupació.
I un segon fonament, la idea és l'afavoriment de la inserció de les persones amb discapacitat a la consolidació en entorns ordinaris.
ACAPPS - Providència 42, 4rt - 08024 Barcelona
Tel Fax 93 210 55 30 - acapps@acapps.org - SMS 93 210 86 27